Benytter du sikkerhedsprogrammer?
Med sikkerhedsprogrammer forstås antivirusprogrammer eller firewalls, for eksempel Norton, McAfee, og ZoneAlarm m.fl.
Hvis du benytter sikkerhedsprogrammer, så prøv følgende:
- a. Deaktiver skanning af indgående mail i antivirusprogrammet.
- b. Ret navnet på den indgående mailserver.
Den indgående mailserver skal være: mail.tunenet.dk
Klik på menuen Funktioner i Outlook og vælg Konti
Klik på fanebladet Post
Marker din mailkonto og klik på Egenskaber
Klik på fanebladet Servere
Indtast mail.tunenet.dk i feltet Indgående post (POP3 eller IMAP)
Klik på OK
Klik på Luk - c. Deaktiver din firewall.
De fleste firewalls viser et ikon i nederste højre hjørne af din skærm, når de er aktive. Højreklik på ikonet og deaktiver din firewall.
Hvis du ikke kan deaktivere din firewall, skal du afinstallere det vha. Tilføj/fjern programmer i Kontrolpanel.
Løses dit problem at deaktivere din firewall, er der en fejl i opsætningen. Du kan måske løse denne fejl ved at gennemgå guiden til opsætning af din firewall.
Vi i Tune Kabelnet kan ikke være eksperter i hvert program der findes på markedet til sikkerhed og firewall og skal ofte selv bruge en del tid på at finde ud af hvad problemet måtte være. Derfor falder denne slags problemer under betalingssupport hvis vi skal bruge tid på at fejlsøge.
Fjern din mailkonto i Outlook og opsæt den på ny.
Sådan fjerner du en mailkonto på din PC
- Klik på menuen Funktioner i Outlook og vælg Konti
- Klik på fanebladet Post
- Marker den mailkonto, du ønsker at fjerne
- Klik på Fjern
- Klik på Afslut
Husk evt. at lave back-up af din mailkonto et andet sted inden du sletter den!