Næste bestyrelsesmøde

4. marts 2024

Seneste medlemsmøde:

27. februar 2024

Næste
Generalforsamling
:

30. april 2024

Tweets fra @tunekabelnet

Fælles forbrug

Din IP-adresse er 44.192.15.251. Du er dermed ikke på nettet via Tune Kabelnets Internet lige nu, og du indgår ikke i det fælles forbrug

Artikelindeks

Fejlmelding Internet & Support

Udfyld  online-formularen HER

Du kan også ringe til 4613 6343 eller sende en e-mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bestyrelsen i Tune Kabelnet har ikke resourcer eller tid til at fungere som IT-support afdeling i almindelighed.

Læs dog nedenstående igennem for at se, om du selv kan løse dine problemer inden du kontakter os.

Din internetforbindelse virker ikke

  • Virker dit TV-signal fra TKN? Hvis fjernsynsignalet ikke er OK, så
    • tjek om kablerne er tilsluttet korrekt (f.eks. at de ikke er vippet ud medens man kom forbi med støvsugeren).
    • tjek om du har en lokal antenneforstærker, som svigter
    • Hvis tv-signalet er ok, så kan en antenneforstærker fortsat godt svigte, nemlig kun i returvejen. En del antenneforstærkere kan brænde af i returvejs-delen hvis der har været "chok" i lysnetforsyningen = kraftige udsving i lysnetstabiliteten. Hvis f.eks. dit HPFI-relæ har knaldet, så kan det være et tegn herpå.
  • Stikledning har måske fejl - tag kontakt til os.
  • Genstart routeren: (tag strømmen helt fra den), vent lidt, og sæt strømmen til igen for at se om routeren kommer op af sig selv.
  • Sluk helt for din PC og genstart PC.
  • Er kablet ind i routeren skruet ordentligt fast? Det må ikke kunne løsnes med fingrene. Det gælder i begge ender !
  • Er kablet ind i routeren bøjet eller knækket?
  • Er din PC/Mac fri for virus og spyware og har du kørt alle opdateringer på den?

    Det kan også være, at din router er gået i stykker. (Ved lynnedslag kan routeren - ligesom alt andet udstyr - også været gået i stykker). 

Mail-problem

Læs om opsætning af mail-konto HER.

Prøv logge ind på https://webmail.tunenet.dk med din email-adresse (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.) og adgangskode.
Virker det via webmail, så er der ikke noget galt med din mailkonto som sådan, men må der være noget galt i din mailkonto-opsætning i f.eks. Outlook.

Du har glemt din adgangskode til e-mail konto/konti der ender på @tunenet.dk

  • Du logger ind på mit.tunenet.dk og ændrer den selv. Du logger ind med dit medlemsnr og adgangskode til selvbetjeningen (som sikkert ikke er den samme som til din mail). Har du glemt adgangskoden til selvbetjeningen, kan du få den tilsendt på SMS - se hvordan ved at gå til selvbetjeningen
  • Så hvis du har glemt din adgangskode til din e-mail, så går du bare ind og ændrer den til noget andet på den måde. 

Du har problemer med e-mail adresser der ender på @tune.dk

  • Vi kan ikke hjælpe med @tune.dk adresser. Du bedes henvende dig til din mail-udbyder Info-Tune på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Support

Løs selv mailproblemer - Bliv guidet til en løsning på mailproblemer

Er knappen "Send/Modtag" nedtonet?

  • Øverst i Outlook/Express finder du en række knapper. Hvis knappen Send/Modtag er nedtonet, sker der ikke noget, når du klikker på den.
  • Du skal oprette en mailkonto i Outlook/Express, før du kan sende og modtage mails.
  • Opret mailkonto i Outlook/Express ved at følge vejledningen ved at klikke HER.

 

Knappen "Send/Modtag" er ikke nedtonet.

  • Ret din udgående server til mail.tunenet.dk eller gn25.gullestrupnet.dk (se også portnumre).
    For at begrænse spredningen af computervirus og spam, har vi begrænset antallet af mailservere der kan bruges til at sende mail gennem Tune Kabel-Internet. Den udgående mailserver skal være: mail.tunenet.dk (eller gn25.gullestrupnet.dk).
  • Se i øvrigt vejledning til mailopsætning

 

Bliver du bedt om at indtaste brugernavn og adgangskode?

Der fremkommer en fejlmeddelelse, hvor du skal angive brugernavn og adgangskode.

  • Hvis du bliver bedt om at indtaste brugernavn og adgangskode:
  • Indtast brugernavn og adgangskode igen.
  • Slet både brugernavn og adgangskode. Indtast dem igen og husk, at du skal bruge følgende oplysninger:
  • Brugernavnonavn: din e-mail adresse, f.eks. Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. (hvor xxxx symboliserer din egen e-mail adresse)
  • Adgangskode: Denne kan du selv overskrive: Gå ind på mit.tunenet.dk
    Du skal bruge dit medlemsnr og adgangskode.
    Gå dernæst til e-mail afsnittet, find din mail-adresse og skriv ny adgangskode og gem.

 

Får du følgende fejlbesked omkring sikker adgangskode?

"Kunne ikke logge på serveren med godkendelse af sikker adgangskode (Secure Password Authentification)"

  • Kontroller at din mailkonto ikke logger på med godkendelse af sikker adgangskode.
  • Klik på menuen Funktioner i Outlook og vælg Konti
  • Klik på fanebladet Post
  • Marker din mailkonto og klik på Egenskaber
  • Klik på fanebladet Servere
  • Fjern mærket i Log på med godkendelse af sikker adgangskode
  • Klik på OK
  • Klik på Luk

Får du følgende fejlbesked omkring SMTP Authenticate?

"550 You must SMTP Authenticate before sending to Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.";

  • Du har formodentlig glemt at sætte flueben i "Min server kræver godkendelse" (udgående server)
  • Klik på menuen Funktioner i Outlook og vælg Konti
  • Klik på fanebladet Post
  • Marker din mailkonto og klik på Egenskaber
  • Klik på fanebladet Servere
  • Sæt mærke i Min server kræver godkendelse
  • Klik OK indtil du er ud af menuen

 

Andre har problemer med at sende mail til mig.

Ret afsenderadressen.

  • Din afsenderadresse bruges af andre mailprogrammer, når folk besvarer dine mail.
  • Klik på menuen Funktioner i Outlook og vælg Konti
  • Klik på fanebladet Post
  • Marker din mailkonto og klik på Egenskaber
  • Klik på fanebladet Generelt
  • Indtast din mailadresse i feltet E-mail-adresse
  • Kontroller at feltet Svaradresse er tomt eller indeholder den mailadresse, der skal bruges, når folk besvarer dine mail
  • Klik på OK
  • Klik på Luk
  • Slet alle mail i Udbakke, da de bruger den forkerte afsenderadresse

Benytter du sikkerhedsprogrammer?

Med sikkerhedsprogrammer forstås antivirusprogrammer eller firewalls, for eksempel Norton, McAfee, og ZoneAlarm m.fl.

Hvis du benytter sikkerhedsprogrammer, så prøv følgende:

  1. a. Deaktiver skanning af indgående mail i antivirusprogrammet.

  2. b. Ret navnet på den indgående mailserver.
    Den indgående mailserver skal være: mail.tunenet.dk
    Klik på menuen Funktioner i Outlook og vælg Konti
    Klik på fanebladet Post
    Marker din mailkonto og klik på Egenskaber
    Klik på fanebladet Servere
    Indtast mail.tunenet.dk i feltet Indgående post (POP3 eller IMAP)
    Klik på OK
    Klik på Luk

  3. c. Deaktiver din firewall. 
    De fleste firewalls viser et ikon i nederste højre hjørne af din skærm, når de er aktive. Højreklik på ikonet og deaktiver din firewall.
    Hvis du ikke kan deaktivere din firewall, skal du afinstallere det vha. Tilføj/fjern programmer i Kontrolpanel.
    Løses dit problem at deaktivere din firewall, er der en fejl i opsætningen. Du kan måske løse denne fejl ved at gennemgå guiden til opsætning af din firewall.

Vi i Tune Kabelnet kan ikke være eksperter i hvert program der findes på markedet til sikkerhed og firewall og skal ofte selv bruge en del tid på at finde ud af hvad problemet måtte være. Derfor falder denne slags problemer under betalingssupport hvis vi skal bruge tid på at fejlsøge.

Fjern din mailkonto i Outlook og opsæt den på ny.

Sådan fjerner du en mailkonto på din PC

  • Klik på menuen Funktioner i Outlook og vælg Konti
  • Klik på fanebladet Post
  • Marker den mailkonto, du ønsker at fjerne
  • Klik på Fjern
  • Klik på Afslut

Husk evt. at lave back-up af din mailkonto et andet sted inden du sletter den!

Tune Kabelnet
Tunehøj 22, 4030 Tune
kabelnet@tunenet.dk
Tlf. 4613 6343 
(Aflyttes flere gange dagligt)

Giro: 8 17 69 73
Bank: 4440 - 8 17 69 73
PBS nr. 03889688, 
Deb.gr. 00001 + medlemsnr
CVR: 12492677

twitter nyhed2

Hastenyheder tweetes.

Følg @tunekabelnet