Fælles forbrug

Din IP-adresse er 54.224.18.114. Du er dermed ikke på nettet via Tune Kabelnets Internet lige nu, og du indgår ikke i det fælles forbrug

Tweets fra @tunekabelnet

Fejlmelding Internet & Support

Du kan ringe til 4613 6343 eller sende en e-mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller udfylde en online-formular HER.

Vi gør opmærksom på, at bestyrelsen i Tune Kabelnet - selvom vi er indstillet på at være så behjælpelige som muligt - ikke har resourcer eller tid til at fungere som IT-support afdeling med hensyn til IT-relaterede problemer.

Vi laver bestyrelses- og internet-installationsarbejdet i vores fritid ved siden af vores normale jobs. Læs derfor først nedenstående igennem for at se, om du selv kan løse dine problemer inden du kontakter os.

Til at starte med, anbefaler vi at du læser brugervejledningen omkring hvordan du opretter en mail-konto HER.

Prøv inden du fejlmelder e-mail at surfe til http://webmail.tunenet.dk og logge på med din email-adresse (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.) og adgangskode. Virker det via webmail, så er der ikke noget galt med din mailkonto som sådan, men må der være noget galt i din mailkonto-opsætning i f.eks. Outlook.

Din internetforbindelse virker ikke

  • Se, om du har fjernsynssignal og om dette er godt nok. Hvis fjernsynsignalet ikke er OK, så tjek om kablerne er tilsluttet korrekt (f.eks. at de ikke er vippet ud medens man kom forbi med støvsugeren). Alternativet kan være, at din stikledning er fejlbehæftet - tag' kontakt til os.
  • Sluk for routeren (tage strømmen helt fra den), vent lidt, og sæt strømmen til igen for at se om routeren kommer op af sig selv.
  • Sluk helt for din PC og genstart den.
  • Tjek forbindelserne; sidder kablerne skruet rigtig fast på routeren?
  • Tjek at kablet der går op til din router ikke er blevet bøjet/knækket alt for meget undervejs, dette kan have indflydelse på ydeevnen for internettet.
  • Har du tjekket om din PC er 100% fri for virus og spyware og har du kørt Windows-opdateringer på den?

    Hvis intet af ovennævnte hjælper, kan det være at din router har tabt sin konfiguration, og så skal vi konfigurere den igen.
    Det kan også være, at din router er gået i stykker. (Ved lynnedslag kan routeren - ligesom alt andet udstyr - også været gået i stykker). 

Du har glemt din adgangskode til e-mail konto/konti der ender på @tunenet.dk

  • Du logger ind på mit.tunenet.dk og ændrer den selv. Du logger ind med dit medlemsnr og adgangskode til selvbetjeningen (som sikkert ikke er den samme som til din mail). Har du glemt adgangskoden til selvbetjeningen, kan du få den tilsendt på SMS - se hvordan ved at gå til selvbetjeningen
  • Så hvis du har glemt din adgangskode til din e-mail, så går du bare ind og ændrer den til noget andet på den måde. 

Du har problemer med e-mail adresser der ender på @tune.dk

  • Vi kan ikke hjælpe med @tune.dk adresser. Du bedes henvende dig til din mail-udbyder Info-Tune på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Tilbud internet

Opgradér din router !

Der kører stadig en del ældre routere typen EPC2434 hos medlemmerne. De kan i bedste fald overføre op til 20 Mbit frem og ca 12 Mbit retur (trådforbundet).

EPC2434 er dog nærmest umulig til trådløs, hvis du f.eks. skal streame TV og har mange enheder, da den kører 802.11g.

Tune Kabelnet
Skæppestien 21, 4030 Tune
kabelnet@tunenet.dk
Tlf. 4613 6343 
(Aflyttes flere gange dagligt)

Giro: 8 17 69 73
Bank: 4440 - 8 17 69 73
PBS nr. 03889688, 
Deb.gr. 00001 + medlemsnr.

twitter nyhed2

Hastenyheder tweetes.

Følg @tunekabelnet